Dying Light Wiki
Advertisement

„Przepraszam. Zawiodłem Cię... Przepraszam... Tak Cię przepraszam.”— Waltz w X13 do Aidena

Vincent Waltz, czy też po prostu Waltz - to główny antagonista w grze Dying Light 2 Stay Human.

Biografia[]

Przed Upadkiem[]

Waltz był doktorem i naukowcem pracującym dla GRE. Później poślubił nieznaną kobietę która jest matką Mii.

W trakcie Upadku[]

Waltz eksperymentował z wirusem THV na małych dzieciach. Liczył na stworzenie broni biologicznej którą da się kontrolować oraz na stworzenie szczepionki. Gdy GRE dowiedziało się o jego nieetycznych i niemoralnych badaniach - zwolnili go. Było już za późno jako iż wirus zdziesiątkował populację na Ziemi prowadząc do wydarzenia znanego Upadkiem.

Po Upadku[]

Po Upadku, Waltz postanowił nawiązać "współpracę" z dowódcą renegatów - Colonelem "Rzeźnikiem" Williamsem. Posiadał u niego swoją siedzibę w której nadal pracował nad wirusem THV, eksperymentując na innych renegatach aż w końcu na sobie własnym.

Zdradził Williamsa i przekonał innych renegatów na których eksperymentował aby byli wobec niego lojalni. Zaczął szukać klucza GRE, który umożliwiłby mu dostanie się do X13. Potrzebował się tam dostać aby wyleczyć swoją córkę Mię, która była zarażona szczepem wirusa.

Zatrudnia więc on komendanta Stróżów Prawa - Lucasa, aby ten znalazł posiadacza klucza. Gdy ten dowiedział się kto go ma, zatrudnił byłego nocnego biegacza - Hakona i zlecił mu zabójstwo Lucasa pod groźbą zrobienia krzywdy Lawan, na której mu najbardziej zależało. Ostatecznie klucz trafia w ręce Dylana, który ukradł klucz. Wiedział ile to znaczy dla miasta i robił wszystko byle by nie trafił on w ręce Waltza.

Przez swoje eksperymenty, Waltz również jest zarażony wirusem THV, przez co często podobnie jak Aiden, przejawia objawy bycia przemieńcem.

Dying Light 2 Stay Human[]

Waltz pierwszy raz jest wspomniany przez Aidena, gdy ten opowiada o nim Spikowi. Spike mówi wtedy Aidenowi że ten znalazł informatora w Villedor i musi się z nim spotkać, jako iż on wie o jego siostrze Mii oraz o Waltzie. Później jest on widoczny we śnie Aidena, gdy ten musiał przespać noc na obrzeżach miasta, a następnie skontaktować się z informatorem. Waltz pojawia się potem i zabija Dylana. Zauważa Aidena w szybie wentylacyjnym i każe swoim ludziom dopaść jego i klucz GRE. Aidenowi udaje się uciec a on sam trafia na Bazar.

Waltz jest wspomniany przez bandytów z zadania pobocznego Zaginieni. A szerzej wspomniany przez Hakona, gdy okazuje się że to on zabił Lucasa, oraz był zmuszony pracować z Waltzem.

Aiden spotyka Waltza po raz kolejny gdy ten zostaje schwytany przez Stróżów Prawa i Aitora w tunelu prowadzącym do Central Loop. Waltz wydostaje się, zamienia w przemieńca i zabija wszystkich. Zabiera klucz od Aidena i udaje się w stronę opuszczonej fabryki samochodów. Aiden trafia do wspomnianej fabryki, po zabiciu renegatów lub przemknięciu się obok nich, ten trafia na Waltza który używa klucza GRE w fabryce. Aiden atakuje Waltza i prawie umiera po przez uduszenie z jego rąk, a gdyby nie Lawan - prawdopodobnie by nie żył. Oboje uciekają Waltzowi do Central Loop.

Waltz kieruje atak na Central Loop i kantynę Rybie Oko, który zresztą jest nieudany. Wszystkie palce są skierowane w stronę "Rzeźnika" i stawia się że to on zaatakował Rybie Oko, a następnie staje się on wrogiem wszystkim - Ocaleńców,Stróżów Prawa jak i samego Waltza.

Aiden spotyka Waltza raz jeszcze w obserwatorium, gdy ten wraz z Veronika Ryan użyli klucza aby dowiedzieć się o siostrze Aidena, o nim samym i Waltzie. Waltz po tym gdy Aiden dostaje ataku, zabiera klucz od Aidena a gdy ten próbuje go zabrać, rakieta trafia w obserwatorium a Aiden traci przytomność.

Ostatni raz Aiden spotyka Waltza w X13, gdy ten po dowiedzeniu się, że Waltz jest ojcem Mii oraz próbował ją uratować - zabija go.

Advertisement