Dying Light Wiki
Advertisement

„Zadaniem Stróżów Prawa jest służba miastu i eksterminacja zarażonych! Masz dość chaosu? Czy wierzysz w porządek? Czas działać! Dołącz do Stróżów Prawa. Kluczem do zaprowadzenia porządku w mieście... możesz być TY! Dołącz już dzisiaj!”— Propaganda Stróżów Prawa po oddaniu im przekaźnika radiowego

Stróżowie Prawa to jedna z trzech głównych grup w grze Dying Light 2 Stay Human.

Informacje[]

Stróżowie Prawa to jedna z trzech frakcji. Są to byli żołnierze, policjanci, wojskowi itd. Są to ludzie zdeterminowani do zaprowadzenia porządku w mieście. Są bardzo brutalni i traktują zarażonych podobnie jak ocaleńców, a ich pomoc ma swoją cenę. Często pomijają prawo i robią "to co uważają za słuszne".

Pomimo wielu ich wad, rzeczywiście chcą dobrze oraz chcą zaprowadzić pokój w mieście. Często rozdają ocaleńcom rozdają racje żywnościowe w ich strefach oraz starają się pomagać ludziom. Za kradzież racji żywnościowych od innych ludzi, jest kara śmierci, publiczna egzekucja lub okaleczenie.

Armia[]

Stróżowie są bardzo dobrze uzbrojeni jak na postapokaliptyczny świat. Mają dobrze zorganizowaną i wyszkoloną armię. Posiadają wewnętrzną hierarchię która bardzo w sobie cenią. W grze posiadają jasnoniebieskie mundury, w przeciwieństwie do tych aktualnie używanych moro. Nadaje im to bardziej pokojowego i sympatyczniejszego wyglądu oraz łatwego do dostrzeżenia z daleka.

Są lepiej wyszkoleni w boju niż przykładowo bandyci lub renegaci. Nie wiadomo czy praktykują pobór do wojska, ale zakłada się że tak.

Jednostki[]

Zakłada się że Stróżowie Prawa posiadają 3 jednostki, które są wyszkolone w boju. Jednostek niezwiązanych z walką jest więcej, np. Kaznodzieja który służy bardziej za przedstawiciela Stróżów.

Wojskowy[]

Średnio opancerzony z hełmem oraz z bronią jednoręczną. Rzadko jest spotykany w przeciwieństwie do zwykłych Stróżów.

Stróż Prawa[]

Średni, czasem lekki pancerz bez hełmu lub brak pancerza całkowicie. Posiadają broń dwuręczną a walce wykorzystują siłę swojego ciała. Są w stanie wykonywać potężne kopnięcia we wrogów. Podobnie jak Kyle Crane z Dying Light, są w stanie "nadepnąć" na wrogów gdy Ci leżą na ziemi.

Strażnik[]

Najbardziej opancerzony ze wszystkich. Są uzbrojeni w tarcze na całym ciele chociaż brakuje im umiejętności w ofensywie. Zadaniem strażników jest raczej odwrócenie uwagi i "tankowanie" wszystkich ciosów. Strażnik może ogłuszyć swoją tarczą oraz doskonale współpracuje ze swoimi kompanami. Jest dość łatwym celem gdy jest sam.

Hierarchia[]

Hierarchia w SP jest ukazywana poprzez tatuaże, które wyrabiają sobie Stróżowie. Nie są one zbyt widoczne w grze gdyż są przeważnie przykryte pod mundurem. Same tatuaże przeważnie są umieszczane na bicepsie lub ramieniu.

Advertisement