Dying Light Wiki
Advertisement

Przebudzenie:[]

Przebudznie jest tak naprawdę pierwszą misją fabularną w grze Dying Light. Oficjalnie ukazuje się nam po rozmowie ze strażnikem.

Cele:[]

Jak mogłem dać się zarazić? KURWA! Dobra... Trzeba się skupić. Muszę pogadać z kimś, kto tu rządzi ,i zorientować się w sytuacji.

Cel
Spotkaj się z "szefem" w pokoju 190

Nie trafiłem jeszcze do lokalnego przywódcy, ale spotkałem za to dzieciaka imieniem Rahim. To jego siostra Jade i jej chłopak, Amir, mnie uratowali.

Cel
Poszukaj zaginionego ocalałego na 13. piętrze
Cel
Pomóż ocalałemu
Cel
Zabij zarażonego

Mark szuka tutaj swojego brata, ale ten zdążył się już przemienić i musiałem go zabić. Teraz muszę jakoś opatrzyć Marka, zanim się kompletnie wykrwawi.

Cel
Pomóż ocalałemu
Cel
Znajdź gazę i alkochol, aby zrobić apteczkę
Cel
Zrób apteczkę
Cel
Użyj apteczki, aby powstrzymać krwawienie u Marka
Cel
Pomów z Rahimem

Pomogłem Markowi. Mam nadzieję, że dzięki temu tutejsi zaczną mi troche ufać.

Cel
Pomów z Rahimem
Cel
Przebierz się w ubranie biegacza w pokoju nr 194
Cel
Załóż nowe ubranie
Cel
Spotkaj się z Rahimem na dachu Wieży
Cel
Spotkaj się z Rahimem na drugim budynku
Cel
Pomów z Rahimem
Cel
Zeskocz na dół

Spotkałem się z Rahimem na dachu. Teraz mam odstawiać jakiś wariacki parkour? Co do diabła?

Cel
Postępuj zgodnie ze wskazówkami Rahima
Cel
Przejdź "sprawdzian parkouru"

Przeszedłem "sprawdzian parkouru" Rahima. Te zlecenie robi się coraz bardziej wariackie, takich rzeczy kompletnie się nie spodziewałem!

Cel
Wróć do Wieży
Cel
Zapytaj Rahima o atak

Dobra... W końcu dali mi jakieś normalne zadanie, jak dotąd nikt nie podejrzewa, że nie jestem tym, za kogo się podaje. Dobra nasza. A jak dr Zere pomoże mi pozbyć się objawów infekcjii, będzie jeszcze lepiej.

Cel
Zjedź windą na parter
Cel
Pomów z kwatermistrzem

Kwatermistrz ma racje. Tutejsi bardzo niechętnie obdarzają innych zaufaniem, ale w sumie im się nie dziwie. Muszę więc dowieść swojej przydatności.

Cel
Odbierz sprzęt od kwatermistrza

Cóż, ten cały kwatermistrz to beczka śmiechu. Teraz muszę dotrzeć do dra Zere'a... Mam nadzieję, że on będzie w stanie mi pomóc.

Cel
Udaj się do dra Zere'a po zastrzyg antyzyny

Nasłuchałem się od dra Zere'a o zarazie. Wpadłem w większe gówno niż sądziłem. Nie powinienem zbyt intensywnie o tym myśleć.

Opis:[]

Dzieci[]

Od prologu a co za tym idzie "wypadku w pracy" mineło już ponad 70 godzin. Dwojga dzieci - chłopiec i dziewczynka, gdyż nie zostały podane ich imiona, budzą Kyle Crane, aby sprawdzić czy jeszcze żyje. Gdy zaczyna się budzić i mrugać, dzieci płoszą się i uciekają, bojąc się, że wybudziły zombie. Wtedy Crane z łóżka i możemy się nim od tej pory normalnie poruszać. Okazuje się, że jest w jakimś małym mieszkaniu.

Strażnik[]

Gdy z niego wyszedł drzwiami prowadzącymi na klatkę schodową, zastał strażnika, który lekko zaniepokojony przez dzieci, które do niego uciekły czekał przed drzwiami. Nazywa Kyle'a 31 i każe mh udać się do pokoju nr 190, aby porozmawiać z szefem. Na pytanie "Co oznacza 31?" odpowiada "pytaj szefa".

Salma[]

Niedaleko stąd na łóżku siedzi kobieta, która słyszy całą rozmowę. Nazywa się Salma. Tłumaczy Kyle'owi, że 31 to jego numer. Gdy ten dopyta się ją o to, ta powie, że jest 31 zarażonym w Wieży, ona ma numer 18. Mówi mu również, że wszystko jest tu liczone. Gdy odejdzie kawałek dalej słyszy, że zostało 31 zarażonych, a pozostało tylko 7 biegaczy.

Derek i Jared[]

Gdy Crane idzie dalej słyszy rozmowę dwóch mężczyzn, Są to Derek i Jared. Obwiniają oni naszego bohatera za śmierć Amira, przez co nie są do niego zbyt optymistycznie nastawieni. Tego pierwszego pyta się o położenie pokoju nr 190. Ten szorstko odpowiedział mu "na górze". Gdy ochodzi słyszy ich pesymistyczne rozmowy "Dorwą na po kolei, jednego po drugim".

Zafer i pokój 190[]

Gdy nasz główny bohater wejdzie po schodach piętro wyżej widzi przed nim pokój 190, przed pokojem siedzi Zafer. Ten mówi mu że szuka szefa i pyta się go czy jest w środku. Ten, odpowiedział mu by wszedł do środka. Po otwarciu wchodzi do w miarę wielkiego pokoju, w którym nikogo nie ma.

Rahim[]

Na balkonie zastaniemy młodego mężczyznę - Rahima Aldemir. Kyle Crane wtedy pomyślał, że to szef i był zdziwiony jego młodym wiekiem. W trakcie rozmowy Rahim opowiedział mu, krótko o miejscu w którym się aktualnie znajdowali i opowiedział co stało się z jego rzeczami. Jak się okazało jego fiolki z antyzyną kompletnie się potłukły a jedyną rzeczą, która przetrwała to było jego radio. Gdy nasz bohater żąda jego zwrotu, Rahim denerwuje się na niego a następnie wygarnął mu, że został przez nich uratowany i dla takich ludzi jak on biegacze ryzykują życiem a on nie chce nawet podzielić się z nimi jego sprzętem. Koniec końców oddaje mu radio i mówi, że nie tolerują "leniwych ciuli" w Wieży, oraz żeby nie pokazywał się mu więcej tutaj. Po naleganiu Crane'a dał mu jednak zadanie znalezienia zaginionego ocalałego na trzynastym piętrze - Marka. Mówi mu też zagaduje tutaj Brecken, gdyż on jest jak wcześniej Kyle stwierdził "za młody".

Ratunek dla Marka[]

Nasz Bohater dostał się tam za pomocą windy. Trzynaste piętro drastycznie różniło się od innych – było zniszczone, a na ziemi i ścianach znajdowało się wiele plam krwi. Na początku było cicho. Jedynie co było słychać to bzyczenie latających tu wszędzie much. Nim wyruszył jednak dalej, Kyle zatrzymał się przy oknie i skontaktował się z GRE. Zawiadomił przełożonych o swoim położeniu i planie, aby "wkraść się w ich łaski" przez co porozmawia z przywódcą Wieży. Poinformował ich również, że nie został jeszcze zidentyfikowany przez mieszkańców oraz że został ugryziony przez jednego z zainfekowanych i sam jest zarażony. Usłyszał wtedy, że w tym przypadku musi dbać o to aby mieć dostęp do antyzyny i trzymał tak dalej.

Po zakończeniu rozmowy, usłyszał męskie krzyki i wołanie po pomoc, więc prędko udał się do pokoju, z którego dochodził hałas. Tam spotkał jednego z zombie, próbującego dobić się do łazienki. Szybko rozprawił się z nim za pomocą znalezionej Gazurki która leżała na wózku inwalidzkim w korytarzu. Następnie wszedł do kolejnego pomieszczenia - łazienki. W środku znalazł rannego mężczyznę - Marka. Ten jak sam stwierdził - zaciął się podczas ucieczki przed zarażonym, który – jak się okazało – był jego bratem - a przyszedł tu dlatego, bo chciał go zobaczyć. Crane wezwał pomoc. Rahim bardzo zaskoczony, że ten poszedł po mieszkańca Wieży, spytał, czy tam jest bezpiecznie i po uzyskaniu odpowiedzi wysłał pomoc. Mark zaś poprosił go, aby przyniósł mu gazę i alkohol a następnie dał razem aby zatamować krwawienie. Gdy Crane rozejrzał się po trzynastym piętrze i znalazł potrzebne materiały, połączył je i dał dla Marka. Wtedy przybyła Lena, która zajęła się Markiemi pochwaliła Kyle'a, który został odesłany z powrotem na dziewiętnaste piętro.

Kłótnia[]

Wrócił więc do pomieszczenia szefostwa, gdzie zastał Rahima i Alfie'go. Kyle zwracając się do Rahim'a nazwał to zadanie "Bułką z Masłem". Kiedy Alfie odszedł, do młodego mężczyzny podeszła Jade. Miała do niego pretensje o to, że ten chce wysadzić jeden z budynków nieopodal, w którym znajduje się gniazdo zarażonych. Młody na początku chciał skłamać, że nic o tym nie wie, ale gdy siostra uświadomiła mu, że nie nigdy nie umiał kłamać, powiedział jej, że nie może mu niczego zabraniać, bo nie jest ich matką. Jade odpowiedziała mu na to: "Nie nie jestem. Mama nie żyje. Więc może byś był dla mnie milszy. Jestem twoją jedyną rodziną... Szczególnie teraz kiedy Amir zginął.". Przed wyjściem kobietę zaczepił Crane. Podziękował jej za ratunek i wyraził żal z powodu śmierci Amira. Jade powiedziała mu, że jeśli chce spłacić swój dług, powinien pilnować Rahima - jej brata - by też nie zginął. Po tych wydarzeniach zostali sami.

Ten powiedział mu, że przed spotkaniem z Breckenem powinien założyć na siebie coś odpowiedniejszego, bo jego obecne ubranie nie nadaje się do zadania, które zapewne otrzyma. Kyle poszedł, więc do pokoju 194, wyjął "czyste ubranie" ze skrytki a następnie przebrał się w nie.

Trening[]

Następnie Rahim wezwał go do siebie, na "trening" na dachu Wieży. Kyle pobiegł na dach a następnie przeszedł po dźwigu do Rahima. Ten powiedział mu, że trzeba go "nauczyć biegać". Potem każe mu skoczyć z ogromnej wysokości na worki w dole. Crane odmawia mówiąc, że zabije się. Rahim mówi wtedy do niego "Nie bądź cykor" i skacze. Następnie nabiera go, że coś mu się stało w nogę, gdy Crane mówi, żeby się nie ruszał i sprowadzi pomoc, ten mu odpowiada, że to tylko żart i aby skakał. Następnie gdy spada na dół nadal bardzo przestraszony zaczyna coś burczeć pod nosem. Potem przechodzi znakomicie parkour a Młody Rahim stwierdził, że Kyle posiada niebywałe umiejętności, lecz wcześniej na treningu nazwał go noobem. Nazwał go też "cholernym sawantem", gdyż ten powiedział, że nigdy tego nie robił.. Podczas tego treningu dał mu kilka celnych rad takich jak np: Jeżeli zacznie się biegać, to aby nie zwalniać, bo jak zatrzymasz się na ulicy to umierasz.

Niestety, podczas powrotu do Wieży (po żurawiu) Crane dostał ataku , który jest konsekwencją pogryzienia przez zombie. Utrzymuje jednak równowagę i przechodzi po dźwigu. Tam czeka już na niego Rahim, który mówi, że to mógł być jeden z objawów, nie otrzymania antyzyny i posłał go do dr. Zere po zastrzyk. wcześniej jednak prosi go o udanie się do kwatermistrza. Crane, więc zjeżdża windą na dół.

Kwatermistrz[]

Rozmowa z kwatermistrzem przebiegła pomyślnie. Kwatermistrz dał Crane'owi broń, materiały oraz kilka cennych rad. Poradził mu, że jeżeli chce aby ludzi go lubili może przynosić zrzuy z żywnością i lekarstwami oraz pomagać mieszkańcom, wykonując różne zadania poboczne.

Następnie schodzi niżej, a przed wyjściem spotyka strażnika. Ten każe mu uważać, gdyż jak stwierdził - stracili już zbyt wielu ludzi, po czym otwiera wyjście. Kyle wychodzi i widzi smutny, rozerwany na strzępy Harran.

Dr. Zere[]

Crane wkrótce po tym dociera do ciężarówki Dr. Zere. Dostaje tam zastrzyk antyzyny i podczas rozmowy wynika, że współpracuje on z innym doktorem - Allen Camden'em przez radio, lecz ma bardzo słabą łączność. Uważa że razem uda im się znaleźć antidotum na wirusa.

Dowiaduje się też o wcześniejszych badaniach naukowca:

Próbował on wstrzykiwać zrekombinowaną tkankę wirusa do mięsa i rozrzucać po całym mieście z nadzieją, że część zakażonych je zje a on będzie mógł analizować wyniki i do czegoś dojść, lecz jednak według niego nic nie wyszło i wstyd mu, że zmarnował na to tyle czasu (Jednak jak okazuje się wkrótce później, stworzył nowy rodzaj zombie, bojący się ludzi - Sprinter).

Krótko po tym, Kyle opuszcza jego miejsce pracy.

Na tym kończy się misja "Przebudzenie".

Ciekawostki:[]

- W celach możemy zobaczyć dwa razy obok siebie cel o nazwie "Pomów z Rahimem". Nie jest to błąd, lecz jest to tak zrobione w orginalnej grze.

Advertisement