Dying Light Wiki
Advertisement
Pielgrzym idacy przez pustkowia

Pielgrzym idący przez pustkowia

Pielgrzymi – społeczność ludzi przemierzających dzikie pustkowia świata po Upadku. Stanowią jedyny środek komunikacji między rozsianymi po świecie odległymi osadami: przekazują informacje, dostarczają przesyłki, zaopatrują ocalonych w surowce oraz potrzebne przedmioty i czynią wiele różnych innych rzeczy, aby wspomóc walczących o przetrwanie.

Opis[]

O pielgrzymach krążą różne opinie, pozytywne, neutralne i negatywne, jednak znani są oni z niezwykłej wytrzymałości i determinacji, jako że przemierzają tysiące kilometrów. Z powodu wielkiego wysiłku, jakiego się podejmują, wielu z nich szybko rezygnuje z posługi.

Przeciętny pielgrzym wytrzymuje około 2 lata, zanim się wykrusza. Niewielki ich odsetek wytrzymuje jednak w tym fachu dłużej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Najlepszymi przykładami pielgrzymów którzy działają długo w swoim fachu są Aiden oraz Spike.

Pielgrzymi zazwyczaj podejmują się owej działalności zmotywowani przez swoje osobiste sprawy, takie jak np. chęć znalezienia zaginionych bliskich, czy pogoń za zemstą. Mówi się że pielgrzymami są ludzie wystarczająco zdeterminowani lub szaleni.

Nie wszyscy pielgrzymi przemierzają rozległy świat, aby pomagać innym. Część z nich widzi w tym okazję do wzbogacenia się. Podając się jako pielgrzymi, zdobywają zaufanie ocaleńców, aby następnie np. obrabować ich z całego dobytku. W taki sposób o pielgrzymach powstają negatywne opinie, albo i nawet gorsze od nich plotki. Przez właśnie takie opinie uczciwi pielgrzymi bardzo często spotykają się w świecie z brakiem zaufania.

Znani pielgrzymi[]

Najbardziej znanymi pielgrzymami są:

  • Aiden Caldwell – zostawszy pielgrzymem w 2032 roku, przemierzał świat w poszukiwaniu swojej zaginionej siostry Mii. Największym przystankiem w jego podróży było ostatnie miasto na Ziemi – Villedor, gdzie dotarł po 4 latach wałęsania się przez pustkowia. W czasie pobytu w mieście Aiden pomógł wielu ludziom w potrzebie i dał się poznać jako jeden z tych uczciwych pielgrzymów.
  • Spike – pielgrzym weteran, dobry znajomy Aidena. Znany ze znakomitych umiejętności badania poszlak i pozyskiwania informacji.

Zależnie od wyborów pielgrzymami mogą zostać:

  • Lawan - Lawan zostaje pielgrzymem po tym jak przeżyje po X13 a Aiden nawiązał z nią bliższą relację.
  • Hakon - Po tym jak Aiden mu obiecał że razem opuszczą miasto a on sam przeżyje, Hakon zostanie pielgrzymem i opuści Villedor z Aidenem.
Advertisement