„Z wielu przyczyn mam ochotę kazać wam spierdalać, ale chwilę możemy poudawać, że nie uważacie mnie za skończonego durnia.”— Kyle do agentki GRE.

Kyle Crane – agent GRE wysłany do Harran w celu odnalezienia i odebrania ważnego pliku, który został skradziony przez Raisa.

Wygląd

Kyle jest dobrze zbudowanym mężczyzną, ma krótkie, ciemno-brązowe włosy, brodę oraz oczy. Ma jasną karnację. Jego twarz wydaje się zła na co mogą wskazywać jego szczególne brwi. MA przylegające uszy. Na swoim lewym nadgarstku nosi zegarek, który informuje go gdy nadchodzi noc. Posiada dobrą latarkę. W trakcie swojego pobytu w Harran często zmieniał ubrania oraz ich styl, dzięki czemu mógł dostosować się do warunków panujących w nieprzyjaznym otoczeniu. Przykładowe ubrania to: "Brudne ubranie", "Czyste ubranie", "Strój biegacza", "Strój Breckena".

Osobowość

Kyle ma różne nastroje i zmienia swoją osobowość. Z początku, gdy GRE przysyła go do miasteczka Harran aby odnaleźć ważny plik, wykonuję tę czynność jak robot. Jest to ważniejsze dla niego zadanie niż życie mieszkających tam ludzi. Jest negatywnie nastawiony do mieszkańców wieży. Jedynie komu ufa to GRE. Trochę też zaczynał ufać mieszkańcy wieży - Jade oraz był wdzięczny za pomoc Amirowi, który razem z Jade uratowali mu życie przed zombie. Amir niestety zginął poświęcając się dla niego i Jade i było mu go żal. Potem gdy GRE używa bardziej radykalnych środków, Crane zmienia swoje zdanie. Polubił mieszkańców wieży, lecz Raisa i jego ludźmi, gardził. Pomagał jednak również innym ocalałych w innych obozach, które również współpracowały z Wieżą. Dla GRE się przeciwstawił i i miał ich głęboko w nosie. Nie interesował go już żaden plik tylko życie innych mieszkańców. Stał się lojalny i uczciwy wobec Wieży, bo wyznał, że był agentem GRE. Był miły i troskliwy, ale też jest twardym gościem, który umie nastraszyć i postawić na swoim. Okazał się odwagą, walecznością, heroizmem, bohaterstwem i dawał z siebie wszystko, aby pomóc jak mógł. Był też ogromnym przyjacielem, bo nawet w obliczu śmierci, chciał dać antyzynę dla Jade - mimo, że by umarł. Bardzo szlachetny i pracowity gość. Potrafił przemówić komuś do rozsądku i miał dobrą preswazję.

Biografia

Przed wybuchem epidemii:

Kyle Crane był amerykanem - więc można się domyślić, że mieszkał i pracował w Stanach Zjednoczonych. Zachował też z tamtąd również amerykański akcent. Wiadomo też, że brał udział w zawodach lekkoatletycznych.

Potem zaczął pracować dla GRE.

Po wybuchu epidemii:

Prolog

Kyle Crane został wysłany do Harran, miasta odizolowanego od reszty świata przez tajemniczą chorobą, przemieniającą ludzi w stworzenia przypominające zombie, w celu zlokalizowania i odzyskania pliku, w którym zawarte zostały informacje, które prawdopodobnie mogą pomóc w znalezieniu leku na tę infekcję. Niestety plik wyprodukowany w obecnej postaci da silnie trującą substancję. Rais wykradł go z bazy danych GRE dał go swemu słudze i każe go wykonać na jego rozkaz. Na szczęście GRE ogłusza sygnały radia, dlatego nie ma ryzyka z tym związanego. Crane otrzymał radio, które jest w stanie przebić się przez tą warstwę. Udał się tam jednym z samolotów, gdzie podczas odprawy uzyskał dane na temat swojego zadania i osób z nim powiązanych. Kiedy samolot leciał nad Harran, mężczyzna wyskoczył przez tylną rampę, a po przebiciu się przez warstwę chmur otworzył spadochron i swobodnie spadał na miejsce lądowania. Będąc już przy ziemi, zaczepił się o jeden z mniejszych budynków i musiał odpiąć się od plecaka.

Spadłszy na ziemię, natknął się na trzech bandytów, którzy przybyli tam, myśląc, że jest to jeden ze zrzutów wysłanych przez GRE. Ci chcieli połamać mu nogi a potem zabrać go do Raisa, ale Kyle zagroził im bronią. Na jego nieszczęście nie zauważył, jak jeden z nich zaszedł go od boku i uderzył łomem w głowę. Crane upadł na ziemię i został skopany i pobity przez ludzi Raisa. Strzelając na oślep, pobitemu udało się zastrzelić bandytę, który wcześniej go uderzył. Odgłos strzału zwrócił uwagę pobliskich zarażonych i 2 pozostałych przestraszonych napastników uciekło.

Natychmiast na miejscu zdarzenia pojawił się jeden z zombie, który podbiegł do rannego Kyle'a i zaatakował go, gryząc go w rękę. Wtedy przybyli Amir oraz Jade, którzy pozbyli się zainfekowanych - Amir pokonał zombie gryzącego w rękę Kyle a Jade rozwaliła głowę następnemu dobiegającemu zainfekowanemu i zabrali Crane'a do pobliskiego budynku. Niestety nie zdążyli się zabarykadować i przybyła do nich kolejna fala zarażonych. Amir stanął w obronie Jade i Kyle'a, starając się odpychać zombie swoim metalowym kijem. Kobieta otworzyła tylne drzwi mocnym kopnięciem i wyniosła agenta GRE na zewnątrz , ale Amir pozostał w budynku i został zjedzony przez zainfekowanych. Jade zamknęła drzwi i z tego budynku było już słychać tylko krzyki pożeranego żywcem Amira oraz dowalanie się do drzwi zarażonych. Na podwórzu skontaktowała się z Wieżą a dokładniej z Rahim'em przez radio i przekazała im smutne wieści o śmierci ich przyjaciela oraz poleciła przygotować szpital na nowego pacjenta. Po tych wydarzeniach, Kyle stracił przytomność.

Przebudzenie

Został obudzony w szpitalu w Wieży przez rozmawiające dzieci, które go szczypały. Kiedy wstał, one uciekły w obawie, że się przemienił. Wyszedł z pokoju i udał się za dziećmi na korytarz. Tam spotkał jednego ze strażników, od którego dowiedział się, że spał przez całe trzy dni. Crane został przez niego również nazwany trzydziestym pierwszym. Został wtedy odesłany do pokoju 190, gdzie znajdowało się biuro szefa. Po drodze spotkał kobietę słyszącą przednią rozmowę i powiedziała mu że to jego numer i jest trzydziestym pierwszym zarażonym. Po drodze usłyszał przypadkiem rozmowę dwóch mieszkańców wieży, którzy rozmawiali o tym, że Amir zginął przez tego gościa. Spytał się ich gdzie jest pokój 190 a ci powiedzieli szorstko, że na górze.

Przed drzwiami spotkał siedzącego na krześle Zafera, z którym zamienił dwa zdania, po czym wszedł do środka. Na balkonie zastał młodego mężczyznę, Rahima. W trakcie rozmowy Rahim zdenerwował się na Crane'a, ponieważ mężczyzna nie chciał mu pożyczyć swojego radio i wygarnął mu, że został przez nich uratowany i nie chce nawet podzielić się sprzętem. Ten powiedział Kyle'owi, że nie tolerują "leniwych ciuli" w Wieży, oraz że zagaduje tutaj Brecken. Po naleganiu Crane dał mu zadanie znalezienia zaginionego ocalałego na trzynastym piętrze.

Ratunek dla Marka

Dostał się tam za pomocą windy. Trzynaste piętro drastycznie różniło się od innych – było zniszczone, a na ziemi i ścianach znajdowało się wiele plam z krwi martwych tu ludzi. Było cicho. Nim wyruszył dalej, Crane zatrzymał się przy oknie i skontaktował się z GRE. Zawiadomił przełożonych o swoim położeniu i planie, aby wkraść się w ich łaski. Poinformował ich również, że mieszkańcy nie wiedzą kim jest oraz że został ugryziony przez jednego z zainfekowanych i sam jest zarażony.

Po zakończeniu rozmowy, usłyszał krzyki i wołanie po pomoc, więc prędko udał się do pokoju, z którego dochodził hałas. Tam spotkał zombie, próbującego dobić się do łazienki. Szybko rozprawił się z nim za pomocą znalezionej rury która leżała na wózku inwalidzkim przed tym pokojem. Następnie wszedł do kolejnego pomieszczenia. W środku znalazł rannego mężczyznę - Marka. Ten zaciął się podczas ucieczki przed zarażonym, który – jak się okazało – był jego bratem - a przyszedł tu dlatego bo chciał go zobaczyć. Crane wezwał pomoc. Mark zaś poprosił go, aby przyniósł mu gazę i alkohol i dał razem aby zatamować krwawienie. Gdy Crane rozejrzał się po trzynastym piętrze i znalazł potrzebne materiały, połączył je i dał dla Marka. Wtedy przybyła Lena, która zajęła się Markiemi pochwaliła Kyle'a, który został odesłany z powrotem na dziewiętnaste piętro.

Kłótnia

Wrócił do pomieszczenia szefostwa, gdzie zastał Rahima i Alfie'go. Kiedy Alfie odszedł, do młodego mężczyzny podeszła Jade. Miała do niego pretensje o to, że chce on wysadzić jeden z bloków, w którym znajduje się gniazdo zarażonych. Młody na początku chciał skłamać, że nic nie wie, ale gdy zauważył, że to nic nie daje powiedział jej, że nie może mu niczego zabraniać, bo nie jest matką, a Jade odpowiedziała mu, że nie jest matką - matka nie żyje i powinien ją lepiej traktować zważywszy, że jest jego jedyną rodziną, szczególnie teraz kiedy Amir zginął. Przed wyjściem kobietę zaczepił Crane. Podziękował jej za ratunek i wyraził żal z powodu śmierci Amira. Jade powiedziała mu, że jeśli chce spłacić swój dług, powinien pilnować Rahima - jego brata - by też nie zginął.

Ten powiedział mu, że przed spotkaniem z Breckenem powinien założyć na siebie coś odpowiedniejszego, bo jego obecne ubranie nie nadaje się do zadania, które zapewne otrzyma. Kyle poszedł do pokoju 194, wyjął strój biegacza ze skrytki i przebrał się.

Trening

Rahim wezwał go do siebie, na trening na dachu Wieży. Kyle pobiegł na dach a następnie przeszedł po dźwigu do Rahima. Ten powiedział, że trzeba go "nauczyć biegać". Crane skoczył na worki w dole ale z wielkim strachem. Pomyślnie przeszedł "naukę biegania", czyli test umiejętności parkourowych. Młody Rahim stwierdził, że Crane posiada niebywałe umiejętności i że jest "sawantem", gdyż ten powiedział, że nigdy tego nie robił lecz wcześniej na treningu nazwał go " Noobem ".

Niestety, podczas powrotu do Wieży (po żurawiu), Kyle dostaje ataku, który jest konsekwencją pogryzienia przez zombie. Utrzymuje jednak równowagę i przechodzi po dźwigu. Po rozmowie z Rahimem, ten skierował Crane'a do doktora Zere'a, a wcześniej do kwatermistrza. Crane, więc zjeżdża windą na dół.

Kwatermistrz

Rozmowa z kwatermistrzem przebiegła pomyślnie. Kwatermistrz dał Crane'owi broń oraz kilka rad - Przynoszenie zrzutów z żywnością i lekarstwami, oraz żeby pomagać ludziom. - Oznajmił, że wtedy ludzie z wieży zaczną go lubić.

Dr. Zere

Crane wkrótce po tym idzie do doktora Zere'a. Dostaje zastrzyk antyzyny i podczas rozmowy wynika, że współpracuje z innym doktorem przez radio, ale ma słabe połączenie i myśli, że uda mu się znaleźć antidotum na wirusa.

Próbował wstrzykiwać zrekombinowaną tkankę do mięsa i rozrzucać po całym mieście z nadzieją, że część zakażonych to zje i będzie mógł na tym analizować wyniki i do czegoś dojść, lecz jednak według niego nic nie wyszło i wstyd mu, że zmarnował na to tyle czasu ( Jednak okazuje się później, że przez to stworzył nowy rodzaj zombie, bojący się ludzi - Sprinter). Wychodzi z jego miejsca pracy( furgonetki w bezpiecznej strefie tuż przy wieży).

Pułapki 1/2

Gdy tylko wyszedł dostał nowe polecenie przez radio od Rahima: Pójście do spike'a który zlecił mu następne zadanie. Wytłumaczył mu o co chodzi ze zrzutami i oznajmił, że Brecken chce po nie iść, ale w nocy. Zleca mu aktywowanie pułapek w postaci samochodów i lamp, aby dowódca wieży mógł bezpiecznie wyruszyć po zrzut z resztą biegaczy. Po całym dialogu wręcza naszemu bohaterowi petardy.

Crane wkrótce po tym może wyruszyć badać miejsca, swobodnie biegać po mapie, wykonywać zadania poboczne czy fabularne. Do całej rozgrywki ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Pomoc dla biegacza

Podczas nastawiania pułapek do Crane przez radio odzywa się Jade, która prosi o pomoc. Chodzi o to aby uratować biegacza, który utknął w niezabezpieczonej bezpiecznej strefie. Gdy Crane zabezpiecza strefę i pokonuje wszystkie zombie, okazuje się, że biegacz zdarzył się już przemienić w wirala i Jade każe mu go zabić. Po zabiciu włącza korki a Jade dziękuje mu za pomoc i mówi, że docenia to co dla nich robi.

W między czasie dzwoni do niego GRE i Crane udaje się na dach budynku i rozmawia z nimi.

Pułapki 2/2

Gdy Crane nastawia już ostatnie pułapki następuje awaria prądu. Crane pobiegł do rozdzielni, gdzie spotkał nowy rodzaj zombie: mutanta. Gdy jakimś cudem udaje mu się go pokonać, włącza tablicę rozdzielczą i przywraca prąd tuż przed zmrokiem. Potem biegnie do bezpiecznej strefy dowiaduje się od spike'a, muszą porozmawiać.

Gdy Crane przychodzi do Spike'a ten na początku chwali go i na start daje mu pilota do pułapek i Latarkę UV. Potem przechodzi do rzeczy i mówi, że mimo starań Crane'a misja Brecken'a zakończyła się fiaskiem i Jade Aldemir zwołuje zebranie w wieży, więc on też powinien tam się zjawić. Po tym zamieszaniu Crane może dostarczać także zrzuty Spike'owi.