FANDOM

"Nie nie jestem. Mama nie żyje. Więc może byś był dla mnie milszy. Jestem twoją jedyną rodziną... Szczególnie teraz kiedy Amir zginął."
Jade Aldemir do Rahim Aldemir
Jade „Skorpion” Aldemirbiegaczka pracująca dla Wieży i jednocześnie jedna z głównych postaci w występujących grze, a także bliska przyjaciółka Crane'a. Miała brata Rahim'a Przed wybuchem epidemii była znaną zawodniczką kick-boxingu.

Wygląd

Jade ma ok 29 lat i jest kobietą o jasnej karnacji skóry. Posiada długie czarne włosy, zawinięte w kok niebieską gumką. Ma na nich szarą opaskę. Ma neutralny wyraz twarzy i umie się uśmiechnąć. Ma prosty nos i przylegające uszy. Ma na sobie jakiś naszyjnik, bądź łańcuszek. Ubiera się w brązową kamizelkę, która jest tak ciemna, że czasem przypomina czarną. Na rękach nosi czarne rękawiczki. Na nogach natomiast nałożone ma czarne spodnie oraz czarne buty - prawdopodobnie tenisówki.

Osobowość

Jest inteligentną i mądrą osobą. Bardzo zasmuciła ją śmierć jej przyjaciela - Amira. Mówiła o nim: "To najszlachetniejszy facet jakiego w życiu znałam" W przeciwieństwie do Rahima i Breckena jest twardo stąpającą po ziemi realistką. Zdaje się rozumieć, że niektóre sytuacje wymagają radykalnych, czy wręcz brutalnych działań - była gotowa na odcięcie objętego epidemią 18. piętra celem ratowania większości mieszkańców Wieży, choć oznaczało to pewną śmierć pozostałych tam przy życiu osób. Jest przede wszystkim niezwykle uparta w dążeniu do swoich celów. Nie ma litości dla swoich wrogów i nie waha się zabijać, gdy jest to konieczne. Choć może wydawać się osobą bezwzględną i niekiedy zimną, to jej głównym celem jest ochrona bliskich, za co ostatecznie oddaje życie. Jest oddaną przyjaciółką, która mogła by dla przyjaciół zrobić wszystko. Pracowita i lojalna. Jest również honorowa, bohaterska, odważna i waleczna, ale również potrafi być delikatna i wrażliwa. Bardzo kochała swojego brata - Rahima. Gdy zginął, była załamana. Nie potrafiła pogodzić się z jego śmiercią.

Można odnieść wrażenie, że Jade podziwia osoby niosące innym bezinteresowną pomoc związaną nawet z ryzykowaniem życia dla innych i szlachetnością, o czym świadczy jej stosunek do Amira, czy później także Kyle'a.

Biografia

Przed wybuchem epidemii:

Prawdopodobnie urodziła i wychowała się w Harranie, razem z jej młodszym bratem - Rahimem. Wychowywała ich matka. Gdy dorosła była znaną zawodniczką kick-boxingu, znaną pod pseudonimem Skorpion, podziwianą na całym świecie. Jade wspomina, że sukces osiągnęła dzięki ciężkiemu treningowi.

Po wybuchu epidemii:

Początki

Po wybuchu epidemii, staje się jedną z głównych postaci Wieży, znajdując się bardzo blisko Breckena. Gdy ten jest chwilowo niedostępny, przejmuje dowodzenie. Cały czas martwiła się o to, aby jej młodszy brat, Rahim, nie zrealizował żadnego z jego pomysłów, które oceniała jako głupie.

Prolog

To właśnie Jade i Amir ratują Crane'a z przed zarażonymi z ulicy, których przyciągnął wystrzał z broni palnej, zabierając go do pobliskiego budynku. Wtedy Crane widzi i poznaje ją po raz pierwszy. Kiedy Amir ginie, próbując zatrzymać wdzierających się do budowli przemienionych ludzi, dziewczyna zabiera Kyle'a na zewnątrz wykopując tylne drzwi, gdzie kontaktuje się z wieżą i informuje o odnalezieniu ocalałego, a także o śmierci przyjaciela.

Kłótnia

Po tym wydarzeniu Jade, jak sama później stwierdziła, zaczęła obwiniać agenta GRE o śmierć Amira. Gdy ten wszedł do biura szefa to widzi jak kłóci się ona z Rahimem. Kłócą się o wysadzenie budynku w którym znajduje się gniazdo przemieńców i jeżeli się je wysadzi będzie bezpieczniej biegać w nocy. Chłopak wpadł na ten pomysł, a Jade nie chciała do niego dopuścić, gdyż było to by dla Rahima zbyt wielkie niebezpieczeństwo. Mógł by spowodować uszczerbek na zdrowiu, zostać ugryzionym, czy nawet zginąć. Podczas tej rozmowy Rahim wspomina, że nie może nim rządzić, że nie jest mamą. Wtedy siostra mężczyzny odpowiada mu ze smutkiem na twarzy: "Nie nie jestem. Mama nie żyje. Więc może byś był dla mnie milszy. Jestem twoją jedyną rodziną... Szczególnie teraz kiedy Amir zginął".

Gdy Jade chce wyjść z pokoju Crane dziękuję jej za ratunek i wyraża żal z powodu śmierci Amira. Ta mówi, że jeżeli chce spłacić swój dług niech pilnuje, żeby jej "durny brat" też nie zginął.

Ratunek biegacza w opałach

Gdy Kyle wykonuje pracę zleconą mu przez Spike'a, Jade kontaktuje się z nim przez radio i prosi o wykonanie pewnego zadania. Mianowicie Crane ma ocalić biegacza, który utknął w jednym z budynków, który znajduje się w niezabezpieczonej bezpiecznej strefie.

Gdy okazuje się, że biegacz się przemienił rozkazuje mu go się pozbyć i samemu stworzyć bezpieczną strefę, która przyda się na czas nocnej misji Breckena. Po wykonaniu zlecenia, dziewczyna dziękuje mu za pomoc.

Zrzut

Po porażce nocnej misji Breckena, Jade wzywa wszystkich biegaczy do Wieży, a następnie prosi Crane'a o jego poparcie w celu odciągnięcia Breckena od desperackich prób zdobycia antyzyny (Brecken chciał sam iść po zrzut antyzyny tuż o zachodzie słońca - co prawdopodobnie równało by się z jego śmiercią). Dzięki zaangażowaniu i silnym naleganiu Jade udaje jej się osiągnąć cel, gdyż Kyle proponuje, że to on wykona zadanie. Dziewczyna mówi mu, aby ten już szedł a ona skontaktuje się z nim przez radio.

Opowiada mu wtedy o częstych zrzutach w Kotle i proponuje, by to tam zaczął poszukiwania. Gdy Crane dociera na miejsce i przeszukuje pozostałości z poprzedniego zrzutu, ta każde mu zająć pobliską bezpieczną strefę i tam czekać.

Gdy to robi nagle nadlatuje samolot z, którego wypadają 2 zrzuty. Niestety nie w tym miejscu, ale niedaleko, więc dziewczyna każde po nie iść. Gdy Kyle dociera do pierwszego, najbliższego okazuje się, że są już tam ludzie Raisa.

Kobieta, więc każe mu ich zostawić i biegnąć po kolejny. Chłopak powiadamia ją o braku antyzyny (którą wcześniej spalił jak mu kazało GRE aby umożliwić dalszy rozwój wydarzeń i lepiej poznać tego "Raisa"), jest widocznie rozczarowana i zdenerwowana. Każe mu jak najszybciej wracać by nie zobaczyły go koszmary, lecz te go usłyszały i goniły go aż do z powrotem do wieży. Na szczęście udało mu się ujść bez szwanku.

Przypomnienie

Od tego wydarzenia Jade prawie codziennie przypomina Crane i innym biegaczom, że zbliża się noc i mówi aby zostawić co się robi lub to jak najszybciej skończyć i wracać do wieży lub jak się nie zdąży tam dojść przed zmrokiem to do najbliższego schronienia.

Rais

W rozpaczliwej sytuacji Brecken zamierza osobiście prosić Raisa o antyzynę. Jade od razu odciąga go od tego pomysłu, tymczasem Kyle sam zgłasza się na ochotnika. Dziewczyna jest wyraźnie zaskoczona jego inicjatywą, ale popiera ten plan. Gdy Crane zabiera się do wyruszenie w kierunku Garnizonu Raisa, Jade kontaktuje się z nim i zdradza, że bardzo docenia jego zaangażowanie.

Podczas wykonywania zadań zleconych przez przywódcę bandytów, ponownie kontaktuje się z biegaczem, informując go o kryzysie na 18. piętrze. Ktoś się tam przemienił. Jade decyduje się zamknąć to piętro aby uratować przy życiu innych, dając jednakże śmierć pozostałym. Na szczęście z piętra zdążyło uciec trochę ocalałych w tym Lena, z Amanem.

Po skończeniu przez Crane'a zadań od Raisa ten idzie po nagrodę. Rais daje mu tylko 5 fiolek z antyzyną i każe przywlec Jade pseum. Skorpion. Wydaje się, że już ją zna i o jej bitwach. Oszukanego przez Raisa Kyle, odesłano do wieży. Po drodze kontaktuje się z Jade i opowiada jak został oszukany. Ta mu mówi z niepokojem i pod denerwowaniem, że to starczy tylko na kilka dni i aby przybył i po drodze nie upuścił ani kropli. Gdy Crane wraca, podczas narady Jade proponuje wspólny wypad do pobliskiej szkoły, gdzie rzekomo ma znajdować się magazyn antyzyny.

Szkoła

Mają spotkać się w jednym z wagonów niedaleko szkoły. Gdy Crane dociera na miejsce wspólnie wyruszają do budynku, a na miejscu za samochodami z bezradnością przypatrują się Tahirowi, który morduje na pobliskim placu paru mieszkańców (Jeden z nich umiera tuż obok Crane'a). Po odjechaniu bandytów, rozdzielają się w poszukiwaniu dwóch wejść, by lepiej wykorzystać efekt zaskoczenia. Ostatecznie Crane'owi nie udaje się znaleźć drugiego wejścia i oboje muszą dostać się do środka tym samym - przez dach.

Podczas przeszukiwania piwnicy szkoły (gdyż na górze Kyle nic nie znalazł) dochodzi do walki jego i Ludzi Raisa oraz uruchomienia alarmu, co ściąga do szkoły zarażonych. Jade każe mu jak najszybciej wyłączyć alarm. Ostatecznie Kyle'owi udaje się opanować sytuację i dotrzeć do magazynu, gdzie Jade już na niego czeka. Prosi mężczyznę o pomoc w otwarciu skrzyni, lecz ten, ku jej wyraźnemu niezadowoleniu, wywołuje spory hałas. Nie udaje im się znaleźć poszukiwanego środka, lecz zamiast tego znajdują spory zapas materiałów wybuchowych.

Gdy do magazynu nadciągają kolejni bandyci, Kyle zostaje na miejscu i z nimi walczy, a Jade za jego namową wyrusza do Wieży z ładunkami wybuchowymi. Przed wybiegnięciem jednak Crane obiecuje, że Rahim nie tyknie tych środków i nie będzie próbował wysadzić nimi gniazda.

Śmierć Rahima

Jade dostarcza ładunki do Said'a. Gdy dochodzi do potajemnego wypadu Rahima w celu realizacji jego planu, Crane decyduje się nie mówić o tym Jade. Kiedy cała sytuacja kończy się tragedią i śmiercią chłopaka, Kyle wraca do Wieży i mówi o tym Breckenowi. Nieszczęśliwie ich rozmowę słyszy Jade, która szybko wybiega z pomieszczenia.

Dr. Zere

Następnie dochodzi do ataku na laboratorium dr. Zere'a i jego uprowadzenia przez ludzi Raisa (Był to odwet Raisa za karę, że wcześniej ukradli im CV4). Crane jest zmuszony zakraść się do placówki Raisa i uratować doktora. Ten na miejscu mówi mu, że wcześniej wręczył cześć swoich wyników i próbek Jade, która zamierza je dostarczyć doktorowi Camdenowi.

Strefa 0

Po walce na arenie, Kyle rusza za dziewczyną. Po dotarciu do Strefy 0 ta nie chce się z nim kontaktować. Dopiero po dotarciu do siedziby Żaru, Crane'owi udaje się porozmawiać z Jade, która jednak jest załamana po śmierci brata i szybko przerywa rozmowę. Dopiero, gdy mężczyźnie udaje się zrealizować plan związany ze "ścianą ognia", Jade kontaktuje się z nim i wyraża swoją aprobatę. Crane proponuje jej spotkanie przy Szmaragdowym Kanale. Po dotarciu na miejsce, Kyle z przerażeniem odkrywa, że Jade została porwana do Muzeum przez ludzi Raisa.

Muzeum

Po dotarciu do budynku i przedarciu się przez hordy zarażonych i ludzi Raisa, Crane odnajduje Jade będącą w bardzo złym stanie. Od przywódcy bandytów dowiaduje się, że została ugryziona i rozpaczliwie potrzebuje antyzyny, tak samo jak zresztą Kyle. Rzuca więc im jedną ampułkę. Crane rozpaczliwie odmawia przyjęcia leku, jednak gdy dostaje silnych halucynacji związanych z Jade, dziewczynie udaje się wstrzyknąć mu antyzynę.

Rais rozkazuje zabić ich swoim ludziom. Jade bez problemu radzi sobie z grupką bandytów, korzystając ze swoich umiejętności walki wręcz, jednak w międzyczasie dochodzi do jej przemiany. Zrozpaczony Kyle jest zmuszony skręcić jej kark i tym samym zakończyć życie dziewczyny.