"Próbowałem wstrzykiwać zrekombinowanwego wirusa do kawałków mięsa, a potem rozrzucać je po całym mieście. W nadzieji, że część zakażonych je zje, a wtedy będę mógł obserwować wyniki i do czegoś dojść." "To nic nie dało, wstyd mi, że zmarnowałem na to tyle czasu. W każdym razie trzymanie antyzyny w rezerwie nie ma sensu."

Dr. Imran Zere do Kyle Crane

Doktor Imran Zere – naukowiec pracujący wraz z Camdenem nad wynalezieniem leku na wirusa Harran.

Wygląd

Jest starszym, mądrym mężczyzną o siwej brodzie i włosach. Ma ciemny odcień skóry. Nosi Niebieską Bluzę i ma na sobie biały fartuch. Ma brązowy pas, w którym są różne nożyczki. Nosi Brązowe spodnie oraz Brązowe zimowe buty. Ma pogodną twarz.

Osobowość

Bardzo miły facet. Pracowity jak mrówka - cały czas pracuje nad wylezieniem leku na wirusa. Czasem zapominalski - zapomniał gdzie położył strzykawkę minutę temu. Jest przyjacielski i koleżeński, a także oddany i uczciwy. Bardzo inteligentny, mądry, kreatywny i pomysłowy optymista. Ma nadzieje, że wynajdzie lek na wirusa.

Biografia

Przed wybuchem epidemii:

Prawdopodobnie naukowiec.

Po wybuchu epidemii:

Pierwsze spotkanie

Pierwszy raz Kyle słyszy o nim od Rahima, który każe mu do niego iść po zastrzyk antyzyny. Spotyka go w ciężarówce. Dr. Mówi mu wtedy, że antyzyna opóźnia nieuniknione i nie ma co trzymać antyzyny w rezerwie. Pracuje nad lekiem, który mógłby wyeliminować wirus Harran. Myśli, że wynalezienie jest możliwe i wkrótce z Dr. Camdenem tego dokona, lecz na razie ma za słaby kontakt z nim przez radio. Jego kamper, który jest strzeżony przez wielu ocalonych, tworzy bezpieczną strefę. Zere przeprowadził eksperyment, polegający na rozrzuceniu przynęt z mięsa na ulicach miasta mając nadzieję, że cześć z zombie to zje i wtedy będzie mógł analizować wyniki i do czegoś dojść.. Jednak plan okazuje się fiaskiem i wstyd mu za to, że zmarnował na to tyle czasu. (A jednak udaje mu się jak się później okazało nowy rodzaj zombie, bojący się ludzi - Sprinterów). Na koniec Zere wygania go, bo ma dużo pracy.

Sprinter 1/2

Crane kontaktuje się z Dr. Zere przez radio gdy widzi nowy nieznany typ zombie uciekającego przed ludźmi.

Anteny

Gdy Crane pracując dla Raisa Naprawia anteną Zere słyszy się z dr. Camdenem głośno i wyraźnie "chyba pierwszy raz".

Sprinter 2/2

Potem Crane znajduje kolejnego Sprintera i mówi o tym dla Zere. Ten mówi, że potrzebuje jego tkanki - jeszcze świeżej - więc jak go zabije niech nie zwleka się z przyniesieniem jej. Kwatermistrz oznacza mu tereny gdzie nocą występuję. Kyle zabija dziwnego zombie i przynosi tkance dna dla Imran'a a ten po badaniach i analizie odkrył, że on tym mięsem stworzył takiego zombie.

Chce wtedy przekazać dla dr. Camdena próbki tych danych a Crane ma to zrobić. Zere się do niego odezwie jak będzie wszystko gotowe.

Porwanie

Potem przez atak na szkołę i kradzież ładunków CV4 Jade i Crane'a, miejsce pracy Zere'a zostało zaatakowane przez ludzi Raisa. Zabijają wszystkich poza nim, a miejsce pracy podpalają, a samego doktora zabierają do Sulejmana. Brecken mówi, że nie oddadzą tak Zere i Crane załatwia zbójów. Jednak ochroniarz Zere który jakimś cudem ranny przeżył powiedział, że Zere porwali.

Brecken każe mu go odbić.

Ratunek

Gdy Kyle ratuje go z opresji. okazuje się, że to była pułapka zastawiona przez Rais'a. Zere tłumaczy mu szybko, że próbki tkanki przekazał Jade.

Ginie pchnięty nożem przez bandytę.