Dying Light Wiki
Advertisement

„Żyłem w tym mieście, zanim świat postanowił się rozpierdolić.”— Hakon

Hakon jest jedną z postaci w Dying Light 2 Stay Human.

Biografia[]

Hakon jest byłym Nocnym biegaczem, frakcji która pomagała ludziom w niebezpieczeństwie, jak sama nazwa wskazuje - w nocy, lecz w pewnym momencie gdzieś zniknął.

Hakon pierwszy raz pojawia się w misji Coraz silniejszy, gdy ratuje to Aidena przed powieszeniem przez Bazarian. Podaje mu inhibitor i pozwala mu przeżyć, następnie oboje udają się po biomarker potrzebny Aidenowi aby przeżyć w Villedor.

Hakon zgadza się pomóc Aidenowi dostać się do Central Loop, które w tamtym momencie było zablokowane przez Stróżów Prawa, po tym jak ich komendant Lucas został zamordowany, aby uniknąć ucieczki zabójcy.

Później w trakcie rozgrywki dowiadujemy się że zabójcą Lucasa jest Hakon, który współpracuje z Waltzem. gdy ten został trafiony przez snajperkę (którą później okazuje się Lawan), gracz jest postawiony przed wyborem czy pomóc Hakonowi czy zostawić go na pewną śmierć.

Hakon (niezależnie od wcześniejszego wyboru), spotyka się z Aidenem w kościele i wymaga od niego oddania mu klucza GRE. Aiden się nie zgadza a pomiędzy dwójką wywiązuje się walka w której Hakon ma pomoc renegatów.. Zależnie od wyborów gracza - Hakon może zginąć z rąk Aidena lub pojawi się Lawan, której jeśli nie powstrzymamy, strzeli kuszą w Hakona a ten wykrwawi się na śmierć, lub zostanie oszczędzony.

Jeśli Hakon przeżyje, pod koniec misji X13, gdy Aiden postanowi żeby Lawan wysadziła pociski, ten uratuje ją przed pewną śmiercią. W innym przypadku, Lawan umrze. Jeśli Aiden natomiast wybierze aby uratować Lawan, Hakon weźmie siostrę Aidena - Mię i ją uratuje.

Ostatecznie Hakon może zostać pielgrzymem z Aidenem opuszczając miasto z Aidenem tak jak ten mu obiecał.

Przed "Upadkiem"[]

Hakon w przeszłości był w wojsku przez 7 lat, służył w oddziałach specjalnych wraz z Cillianem i zakłada się że właśnie tam się poznali. Za niesubordynację dostał "wilczy bilet" oraz wyzerowanie konta. Następnie jeździł taksówką, przez co dobrze zna miasto. Posiadał też 4 żony, które nie są konkretnie nazywane. Z jedną miał mieć dziecko jednak do porodu doszło w 6 miesiącu ciąży, a noworodek w szpitalu zmarł. Sam Hakon nie ma żalu do tego ponieważ nie chciałby aby jego dziecko oglądało taki świat.

Po "Upadku"[]

W międzyczasie poznał Frank Marweya z którym stworzyli grupę nocnych biegaczy. Zbudowali kantynę Rybie Oko i zakłada się że w trakcie budowy jej, poznał on Lawan, Byli razem i mieszkali w jednym z apartamentów, można się tego dowiedzieć w zadaniu But. Zerwali ze sobą po tym jak ten zdradził Franka.

Frank miał plan aby w wieżowcu VNC uruchomić stary nadajnik wojskowy aby zjednoczyć ludzi. Hakon uznał to jako misje samobójczą i nie pojawił się na misji. Po tym jak Frank kazał mu odejść, ten przekonał do siebie Cilliana i Ravika, który ostatecznie udał się na misje i zginął. Dzięki tej decyzji, Hakon i Cillian (oraz Frank który jakoś uszedł z życiem) są ostatnimi znanymi nocnymi biegaczami. Hakon został uznany za zdrajcę przez co on i Lawan się rozstali, a Lawan zapisała go na swojej liście i od tamtej pory próbuje go zabić.

W pewnym momencie jeden z pielgrzymów, uratował życie Hakona i od tamtej pory bardzo wiele im zawdzięcza. Był to jedyny powód dlaczego Hakon pomógł Aidenowi przeżyć i uwolnić go od powieszenia przez Bazarian.

Śmierć (zależna)[]

Hakon może umrzeć z rąk:[]

Jeśli Aiden zdecyduje aby walczyć z Hakonem, ten ostatecznie go zabije po walce w której Hakonowi pomagali renegaci. Hakon po raz drugi wstanie aby walczyć z Aidenem o klucz GRE, gdzie jeśli Aiden zdecyduje aby zabić Hakona, ten to zrobi. Jeśli Aiden wcześniej zostawił Hakona na pastwę losu i pozwolił mu się wykrwawić po strzale od Lawan, ten nie będzie mieć wyjścia i będzie musiał go zabić.

Jeśli Aiden zdecyduje aby nie walczyć z Hakonem po raz drugi, wtedy zjawi się Lawan, która jeśli jej nie powstrzymamy lub pozwolimy jej go zabić, sama postrzeli Hakona z kuszy, a ten się wykrwawi i umrze.

Ciekawostki[]

  • Ruchy Hakona są na podstawie modelu David Belle, profesjonalnego parkourowca, który pomagał ekipie od Dying Lighta z innymi ruchami parkourowymi.
  • Hakon wspomina od początku gry że posiadał 3 żony, lecz w ostatniej misji X13 mówi o 4, gdy Aiden mu to wypomina, ten stwierdza że zapomina już ile ich miał.
  • Pracował dla Waltza tylko dlatego, ponieważ jak sam stwierdził - chciał chronić Lawan, gdy ten mu zagroził że ją zabije jeśli ten nie zabije Lucasa, po tym jak się dowiedział kto posiada klucz GRE.
  • Według wszystkich osób które znały Hakona, ten okłamał i wykorzystał wszystkich których się dało.
Advertisement