Dying Light Wiki
Advertisement

„Pięknego dnia Villedor! Frank wrócił. Mam dla was kolejne ekscytujące wieści.”— Frank dla radia "Radio Nowa Nadzieja"

Frank Marwey jest jedną z postaci w Dying Light 2 Stay Human.

Biografia[]

Frank jest założycielem grupy Nocnych biegaczy, grupy która pomagała ludziom w niebezpieczeństwie podczas nocy. Jednakże po tragicznej misji w wieżowcu VNC, grupa została zawieszona.

Frank również jest właścicielem kantyny Rybie Oko znajdujące się w samym środku Central Loop, którą budował razem z Lawan, Hakonem i Cillianem.

Jeśli zdecydujemy się oddać Frankowi antenę z wieżowca VNC w zadaniu Audycja, może też zostać radiowcem i prowadzić własne radio "Radio Nowa Nadzieja" dodające otuchy ocaleńcom w mieście i ostrzegające ich o niebezpieczeństwach.

Przeszłość[]

Frank miał żonę, która miała na imię Hannah. Z niewiadomych względów zmarła a Frank zwraca się do niej w swoich taśmach które można znaleźć podczas gry.

Frank wraz z Hakonem i Cillianem, dwójką innych nocnych biegaczy, jak on sam stwierdził w swojej pierwszej taśmie "po aferze z armią", byli oni nazywani ćpunami przez zażywanie inhibitorów. Frank uznał że dobrym pomysłem będzie zbudowanie miejsca "w którym wszyscy będą mogli czuć się bezpiecznie, nocni biegacze, SP, ocaleńcy, a nawet renegaci jak są grzeczni." Przez to że ojciec Franka był architektem, zbudowanie kantyny nie sprawiło mu większego problemu. Sam stwierdza że nie jest najlepiej wykonana ale "to tak jak z brzydkim dzieckiem, które i tak się kocha".

Frank miał pomysł aby zjednoczyć wszystkich ludzi poprzez uruchomienie anteny w wieżowcu VNC wraz z innymi biegaczami i uruchomić Radio Nowa Nadzieja, która miała jednoczyć wszystkich. Dzień przed akcją, Hakon odwrócił się od Franka uznając że plan to samobójstwo, gdy Frank kazał mu odejść, ten faktycznie to zrobił, a do tego przekonał Cilliania oraz Ravika, który ostatecznie i tak się zjawił na akcji.

Plan w wieżowcu VNC nie wypalił przez złą informacje nt. przemieńców w budynku, przez co wszyscy nocni biegacze obecni na akcji polegli, a tylko Frank uszedł z życiem. Akcja ta skreśliła nocnych biegaczy i od tamtej pory przestali oni istnieć a ludzie zaczęli ich uważać za mit.

Frank w trakcie budowania kantyny, znalazł małą dziewczynkę Lawan, która wtedy miała ok. 8 lat i broniła innych dzieci przed bandytą. Frank dostrzegł w niej potencjał, pomógł wyjść jej z uzależnień a ta mu zawdzięcza wszystko co ma do tej pory. Pilnowała Franka bardzo często aby nie pił.

Rozważał też popełnienie samobójstwa w pewnym momencie podczas rozmowy ze swoją żoną w swoich taśmach, z niewiadomych przyczyn powstrzymał się od tej decyzji.

Od akcji w wieżowcu VNC, Frank popada w uzależnienia i zaczyna nagminnie pić alkohol. Jedyną osobą która podtrzymuje go przy życiu to Lawan, która go od tamtej pory pilnuje aby ten nie pił. Czasami jej pomaga w drobnych sprawach i odstawia alkohol na chwilę na bok. Aiden poznaje Franka jako pijaka, który bez przerwy wspomina swoich poległych przyjaciół.

Śmierć[]

Śmierć Franka jest zależna od tego czy gracz zdecyduje się w misji Przełom gonić ciężarówkę czy też zostać z Frankiem i pomóc mu przeżyć.

Jeśli gracz wybierze opcję aby gonić ciężarówkę i pozostawiając Franka z Jackiem Mattem, ten umrze od trucizny w strzale.

Natomiast jeśli gracz wybierze opcje aby pomóc Frankowi, ten uda się do znachorki Margaret, która powie Aidenowi, jakie kwiaty ma zebrać i podać Frankowi. Po udaniu się do kantyny, Lawan poda lekarstwo Frankowi a ten przeżyje a następnie awansuje Lawan na nocną biegaczkę.

Advertisement