Dying Light Wiki
Advertisement

Czarny Poniedziałek – dzień ataku chemicznego na miasto Villedor, datowanego na 6 stycznia 2025 roku. W wyniku tego ataku życie straciło około 2 miliony mieszkańców Miasta. Winą za tamte wydarzenia ludzkość obarczyła pułkownika Chrisa Williamsa, znanego jako "Rzeźnik".

Okoliczności[]

Na początku 2025 roku na Ziemi znajdowało się już tylko kilka miast, które przekształcono w tzw. "strefy" – miejsca, w których GRE miało za zadanie pracować nad lekarstwem na wirusa THV. Władzę w Villedor sprawowało wówczas wojsko na czele z pułkownikiem Chrisem Williamsem, znanym później jako "Rzeźnik". Podczas gdy mieszkańcy Miasta głowili się nad tym, w jaki sposób można byłoby pokonać wirusa z Harran, wynaleziony został nowy związek chemiczny – GenMod THV. Gdy Williams dowiedział się o odkryciu owego związku, wpadł na pomysł zrzucenia go na Villedor, aby za jego pomocą pozbyć się zarażonych i ułatwić GRE prace nad lekarstwem.

Przebieg[]

6 stycznia 2025 roku o godzinie 8:00 pułkownik Chris Williams wydał swoim ludziom rozkaz zbombardowania Villedor GenModem THV, licząc na to, że w taki sposób rzekomo pozbędzie się wirusa z Miasta. Pomimo tego, iż wiedział, jak tragiczny w skutkach może być atak, Rzeźnik nie zorganizował ewakuacji obszarów objętych bombardowaniem, narażając mnóstwo ludzi na śmierć. Chemikalia zostały zrzucone na sporą część miasta i spowodowały ogromne zniszczenia, zabijając 2 miliony osób i niszcząc doszczętnie większość budynków się tam znajdujących. W Mieście wybuchła ogromna panika. Pozbawieni wszelkich nadziei ludzie zaczęli panoszyć się po ulicach, nie wiedząc co ze sobą zrobić. Na ich szczęście, po niedługim odstępie czasu Williams nakazał swoim ludziom zaprzestać bombardowania.

Skutki[]

W wyniku bombardowań Miasta:

  • zginęły 2 miliony ludzi;
  • zniszczona została spora część Villedor;
  • w miejscach bombardowań osiadły pozostałości po GenModzie THV, które utrzymały się tam aż do 2036 roku;
  • zarażeni potraktowani związkiem chemicznym zaczęli mutować, wbrew założeniom, przemieniając się w tzw. "alfy";
  • niechęć mieszkańców Miasta do wojska przybrała na sile, dając początek rewolucji, która doprowadziła do rozpadu armii, powstania Renegatów oraz zmusiła Williamsa do wycofania się ze swoimi ludźmi na południe Miasta – do Newfound Lost Lands.
Advertisement