„Był to najszlachetniejszy i najlepszy facet jakiego znałam”— Jade o Amirze

Amir – członek frakcji zamieszkującej w wieży, biegaczy. Był bliskim przyjacielem Jade i Rahima, zginął podczas ratowania Crane'a. Wiadomość o jego śmierci zasmuciła wielu mieszkańców wieży, którzy byli jego bliskimi przyjaciółmi.

Biografia

Przed epidemią:

Przez szybką śmiercią Amira, nie wiadomo o nim zbyt wiele.

Po rozpoczęciu epidemii:

Amir pojawił się w prologu. Uratował razem z Jade Crane przed zombie. Zbił zombie rzuconego się na Crane. Potem pomógł mu wstać i zabrał go z Jade do pobliskiego budynku. Potem zbiegły się kolejne zombie i Amir próbował powstrzymać je odpychając je swoim metalowym kijem. Gdy Jade wywarzyła tylne drzwi potwory rzuciły się na Amira a ten kazał Jade uciekać. Dziewczyna wyniosła Crane na podwórze i zamkneła drzwi. Z domu było już słychać tylko dobijające się potwory do drzwi i krzyki zjadanego żywcem Amira. Jade powiedziała przez radio, że ma rannego. Rahim powiedział: "O cholera, Amir ranny?!" a ta mu odpowiedziała: " Nie Amir... Zginął.., ale mam kogoś kto może przeżyć".

Ludzi zasmuciła wielu mieszkańców wieży, którzy byli jego przyjaciómi. Zrzucali winę na Crane mówiąc "Amir zginą przez tego gościa ?" oraz "Cicho teraz on dostanie jego antyzynę".

Amir był też bardzo bliski dla Rahima i Jade - można się tego dowiedzieć podczas kłótni dwojga. Jade w tej rozmowie wspomniała, że Rahim mógłby być trochę dla niej milszy, bo "jestem twoją jedyną rodziną.., zwłaszcza teraz gdy Amir zginąŁ".

Gdy Kyle Crane mówi jak mu przykro z powodu śmierci Amira, ona mówi "Amir był najlepszym i najszlachetniejszym gościem jakiego znałam"

Od Camdena Kyle może dowiedzieć się, że Amir również był agentem Globalnego Resortu Epidemiologicznego.

Galeria